, брат св. йосифа і його жінка Марія, кузенка Пресв. Богородиці, мали чотирьох синів і дві дочки. Сини називалися: Яків, Юда, Симон і Йосип, а дочки Марія й Саломія. Ці Алфейові діти були Христовими родичами й були відомі як “Господні брати й сестри”. Якова, Юду й Симона покликав Христос на своїх апостолів. Але спочатку вони не визначалися сильною вірою в Нього, як Месію, ні не були захоплені його апостольською працею. Досконалими в вірі й віддані цілою душею Христовій справі вони стали аж після зіслання на апостолів Святого Духа.
Перший з цих трьох Христових родичів, що має назву Яків Алфеїв або Молодший, вибився в першій християнській громаді в Єрусалимі на перше місце. Насамперед відзначив його Ісус Христос тим, що, згідно з засвідченням св. Павла, явився йому по вознесінні. Опісля він став першим єпископом Єрусалиму. За велику праведність він тішився поважанням не тільки християн, але теж Жидів і поган. Був він мужем спокійної вдачі, постійної молитви й опікуном убогих. Жиди поважали його за вірне зберігання батьківських передань, а християни любили за побожне життя, розум, лагідність та ласкавість у поводженні з ними. Яків мав таку повагу, що хто стояв близько до нього, то носив на собі наче знак відзначення. Його брат Юда в своєму посланні з приємністю підкреслює, що він “брат Якова”. Яку велику повагу мав у Єрусалимі Яків, пізнати з його виступу під час спору, чи мають християни придержуватися старозавітніх приписів. Коли завзяті жидівські ревнителі почали домагатися від навернених поган, щоб вони далі зберігали ввесь жидівський закон, на нараді в цій справі Яків сказав: “Мужі брати, послухайте мене. Симон оповів, як Бог уперше зглянувся, щоб з поган прийняти нарід, для свого імени. А з цим годяться слова пророків, як написано: Опісля вернуся і відбудую намет Давида, що впав, і руїни його відбудую і направлю його, щоб шукали інші з людей Господа і всі народи, що над ними призвано моє ім’я, говорить Господь, що робить це, звісне від віків… Тому думаю не робити труднощів тим, що з поган навертаються до Бога, але написати до них, щоб здержувалися від ідольських гидот, і блуду, і душенини й крови.” (Ап. Дії, 15:13..:22). Слово Якова подобалося апостолам і старшині і вони вирішили не обов’язувати християн, щоб вони придержувалися старозавітніх приписів, але тільки самих християнських.
Апостола Якова називали також Праведником. Це почесне названня він здобув собі своїм суворим, праведним життям. Він не пив вина, не їв м’яса, не вживав східнім звичаєм пахучих олійків і проводив дні й ночі навколішках, молячись за потреби свого народу та за навернення світу до Христової віри.
Св. Яків прожив 86 літ. Закінчив своє життя мученицькою смертю. Коли одного дня він з даху святині навчав людей, що Ісус ристос є правдивим Богом, завзяті книжники й фарисеї скинули його з святині на землю, де його обкидали камінням, а вкінці добили дручком.
Як дорогу спадщину по собі, оставив нам св. апостол Яків Алфеїв не тільки приклад свого праведного життя, але й одного пастирського листа. В цім своїм посланні він, між іншим, подає важливу науку про вартість добрих діл. Про це він пише: “Що за користь, мої брати, коли хто каже, що має віру, а діл не має? Чи зможе віра спасти його? Коли ж брат або сестра є нагі і потребують щоденної страви, а хтось з вас сказав би їм: Ідіть у мирі, огрійтесь і наситіться, а не дасте їм, що потрібне для тіла, що за користь? Так і віра, коли не має діл, є мертва сама в собі.” (Якова, 2:14-18).